პროექტის სახელწოდება: ,,ო ,ენავ ჩემო ‘’...
პროექტის აქტუალობა: მოსწავლეებთან
ერთად ვირჩევთ პროექტის
თემას. საუბრის შემდეგ
ინტერესი შეჩერდა თემაზე:
,,ო, ენავ ჩემო’’
. მოსწავლეებს მივეცი
დავალება მოიძიონ ცნობები
პოეტ -აკადემიკოს ირაკლი აბაშიძისა
და ქართული ენის შესახებ.
მოსწავლეთა
ჩართვა ხელს უწყობს
მათ გააქტიურებას ა და კვლევა-ძიების უნარ-ჩვევების გძლიერებას.
ვაკეთებ დასკვნას თუ რა ადგილი
უჭირავს ქართულ ენას მსოფლიოს ხალხთა
კულტურის საგანძურში .
პროექტის მიზნები:
1. განვსაზღვრავთ
მთავარ მიზანს :ქართული ენის ადგილი ქართველი
ხალხის სულიერ და კულტურულ საგანძურში.
2.ხელი შევუწყო მოსწავლეებში
ინტერესის გაღვივებას კვლევა- ძიების უნარის განვითარება. ყოველგვარი ეროვნულისადმი
სიყვარულისა და პატივის ცემის გამტკიცებას.
მოსწავლეთა ასაკი
--- 13 -14 წელი
დრო - 4-5 დღე
მოსალოდნელი შედეგი: მოსწავლეები შეიძენენ კვლევა- ძიების
უნარ- ჩვევას , ურთიერთ თანამშრომლობის გამოცდილებას.
პროექტისათვის საჭირო
რესურსი: სახელმძღვანელო, ვიდეო მასალა, კომპიუტერი და ინტერნეტი.
სასწავლო პროექტის მსვლელობა :
აქტივობა 1. თემის
წარდგენა მოვასმენინებ სიმღერას :
„ ო, ენავ ჩემო ‘’, მუხრან მაჭავარიანის „ქართული
მარტო ენაა ?!’’ მოვამზადე
მინი ლექცია . ენა ცოცხალი
მუზეუმია. მასში აღბეჭდილია
ჩვენი ხალხის ისტორიული
განვითარების გზა. საუკენეთა
სიღრმეში შემუშავებული ტრადიციები.
მივცემ რამდენიმე შეკითხვას
თე მიდან გამომდინარე - ვის ეკუთვნის ეკუთვნის
სიტყვები : „ო, ენავ ჩემო, დედაო ენავ
‘’ ...?
-რის საფუძველზე დაწერა
ეს ლექსი ირაკლი
აბაშიძემ ?
ვუკეთებ დასკვნას
-ქართული ენა ქართველი ხალხის
მონაპოვარია. გადაშენდნენ მსოფლიოს
მრავალი ენები . „ქართული
ენა კი დგას
ცივილიზებულ ენათა რიგში.
„დაეცეს, იქნებ, სიმგრე ყველა ,
მოისრას, იქნებ, ყველა ყმა
, ველად ...
მხოლოდ შენ , უჭკნობს,
შენ, ხატად ქცეულს ,
რა დრო, რა დასცემს ,
შენს უკვდავ სხეულს ? - ამბობს პოეტი.
აქტვობა 3.
ჩემოვაყალიბეთ საპროექტო ჯგუფი. მივეცი
დავალება თითოეულ მოსწავლეს ინტერნეტის საშუალებით
მოიძიონ მასალა.
1.ჯგუფი : უძველესი ქართული
დამწერლობის ნიმუშები
2.ჯგუფი: უძველესი ლიტერატურული
ნაწარმოებები
3.ჯგუფი თანამედროვე ქართული
დამწერლობა და ლიტერატურა.
აქტივობა
4.პროექტის პრეზენტაცია .პრეზენტაციის შემდეგ
გავაკეთებ პროექტის შეჯამება-შეფასებას რუბრიკის
მიხედვით.
რუბრიკის სქემა:
კრიტერიუმები
|
დაბალი
|
საშუალო
|
საშუალო მაღალი
|
მაღალი
|
ჩართულობა
|
ვერ ახერხებს
|
ნაწილობრივ შეუძლია აზრის გადმოცემა
|
შეუძლია გამართულად გადმოცემა
|
კარგად ფლობს ფაქტობრივ
მასალას. აქვს მდიდარი
ლექსიკური მარაგი.
|
კვლევა-ძიება
|
არ შეუძლია ფაქტების მოძიება
|
ნაწილობრივ შეუძლია მასალის
გადმოცემა
|
მოსწავლეები კარგად ფლობენ
კვლევა-ძიების უნარს.
|
მოძიებული აქვთ სხვადასხვა
ლიტერატურა
|
დასკვნა
|
შედეგი ბუნდოვანია
|
შედეგი დამაკმაყოფილებელია
|
კარგად შეუძლია თემის გაანალიზება
|
შედეგი მრავალმხრივია და კარგად გაანალიზებული
|
საგანთა კავშირში
მყოფ მასწავლებლებთან ერთდ ჩავატარებთ პრეზენტაციას, სადაც წარმოადგენენ
მოძიებულ მასალას, წაიკთხავენ
სასურველ ლექსებს და გამონათქვამებს.
საგანთან ეროვნულ სასწავლო
გეგმასთან კავშირში მყოფი საგნები:
ქართული , ისტორია , მუსიკა.
პროექტის ხელმძღვანელი: ლამზირი ღლონტი.
ხელმძღვანელის ელ.ფოსტა: lamziri.natanebi@gmail.com
Комментариев нет:
Отправить комментарий